Rozpoczęcie pracy z Bikram Yoga

Wraz ze wzrostem popularności zajęć jogi Bikram w Stanach Zjednoczonych ważne jest, aby zrozumieć, co odróżnia ten rodzaj jogi od innych, aby ustalić, czy jest ona odpowiednia dla Ciebie. Bikram Yoga można skondensować w unikalne połączenie gorącej jogi i hatha jogi. Hatha joga oznacza po prostu, że dana osoba przechodzi przez szereg pozycji, a gorąca joga jest wykonywana w ogrzewanym pomieszczeniu. Bikram joga łączy te dwa rodzaje jogi, oferując określoną sekwencję 26 pozycji w ogrzewanym pomieszczeniu, osiągając temperaturę 104 stopni Fahrenheita i 40% wilgotności przez dziewięćdziesiąt minut.

CZYM JEST BIKRAM JOGA?

Wraz ze wzrostem popularności zajęć jogi Bikram w Stanach Zjednoczonych ważne jest, aby zrozumieć, co odróżnia ten rodzaj jogi od innych, aby ustalić, czy jest ona odpowiednia dla Ciebie. Bikram Yoga można skondensować w unikalne połączenie gorącej jogi i hatha jogi. Hatha joga oznacza po prostu, że dana osoba przechodzi przez szereg pozycji, a gorąca joga jest wykonywana w ogrzewanym pomieszczeniu. Bikram joga łączy te dwa rodzaje jogi, oferując określoną sekwencję 26 pozycji w ogrzewanym pomieszczeniu, osiągając temperaturę 104 stopni Fahrenheita i 40% wilgotności przez dziewięćdziesiąt minut.

Technika ta, opracowana przez znanego indyjskiego jogina, Bikram Choudhury, ma na celu zjednoczenie wszystkich obszarów ciała, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, w celu zachowania elastyczności, zdrowia i zachęcania do uzdrawiania umysłu i ciała.

BEZPIECZEŃSTWO BIKRAM JOGI

Chociaż dozwolona jest woda i przerwy, w tym upale i forsownej aktywności nierzadko zdarza się walczyć, a nawet zemdleć. Odwodnienie może wystąpić, jeśli nie nawadnisz się dobrze w ciągu dnia i podczas sesji. Szacuje się, że możesz stracić 3-5 funtów wody podczas jednej lekcji jogi Bikram.

Istnieje również ryzyko udaru cieplnego związanego z hipertermią, przegrzaniem organizmu. Ważne jest, aby odpocząć, zrelaksować się i nawodnić, kiedy tylko poczujesz, że jest to konieczne. Pamiętaj, aby słuchać swojego ciała, abyś działał na własną rękę, a nie na innych.

W nietypowych przypadkach mogą istnieć podstawowe warunki, które mogą również powodować inne komplikacje zdrowotne. Ważne jest, aby skonsultować się z lekarzem przed podjęciem decyzji o sesji Bikram Yoga.

KORZYŚCI JOGI BIKRAM

Istnieje jednak wiele korzyści zdrowotnych, jakie oferuje ten rodzaj jogi, co czyni go bardzo satysfakcjonującym dla twojego ciała:

Uwalnianie zanieczyszczeń: Ponieważ Bikram Yoga jest formą gorącej jogi, jest wykonywana w wysokich temperaturach, aby zachęcić do pocenia się. W połączeniu z wilgotnością i aktywnością joga Bikram pomaga w uwalnianiu toksyn z gruczołów i narządów poprzez podwyższone odprowadzanie potu w studiach Bikram
Zwiększona elastyczność: Podobnie jak inne rodzaje jogi, z czasem Bikram Yoga zwiększa elastyczność we wszystkich obszarach ciała. Przy 104 stopniach ciepła teoretycznie ciało staje się bardziej plastyczne. Kiedy ciało nagrzewa się, łatwiej jest rozciągnąć je na różne pozy. Sam Bikram twierdził, że wyzdrowiał po kontuzji kolana, która uniemożliwiła mu przejście przez trening
Zwiększona siła: Praktyka jogi jest zwykle rozpoznawana ze względu na jej zdolność do zwiększania elastyczności, ale nie ze względu na jej zdolność do zwiększania siły jednostki. W wielu przypadkach ciężar całego ciała może spoczywać na dłoniach. Joga jest jednym z najlepszych sposobów, aby stać się bardziej elastycznym i silniejszym, jednocześnie łagodząc stres.
Utrata tłuszczu: Chociaż celem Bikram Yoga nie jest utrata tłuszczu, wiele osób doświadczyło niewielkiej utraty wagi z powodu kalorii spalonych podczas sesji.
Odprężanie: Odprężanie jest jedną z największych, jeśli nie najważniejszą korzyścią z uprawiania jogi. Korzysta nie tylko na twoim wewnętrznym samopoczuciu, ale także na twoim zewnętrznym. Stres może powodować napięcie w ciele i umyśle, które joga odpręża. Dwa ćwiczenia oddechowe włączone do jogi Bikram, pranayamy i kapalbhati mogą pomóc w kontrolowaniu odprężenia, szczególnie gdy są zintegrowane z pozycjami jogi Bikram. Ćwiczenia oddechowe mogą pomóc ci wyjaśnić myśli i oczyścić umysł.

NIEZBĘDNE DO KAŻDEJ SESJI BIKRAM JOGI

Ponieważ sesje Bikram Yoga różnią się od innych sesji jogi, ważne jest, abyś był dobrze wyposażony. Oto następujące rzeczy, o których należy pamiętać podczas każdej sesji jogi Bikram:

Woda: Przynieś co najmniej litr, aby upewnić się, że jesteś odpowiednio nawodniony. Woda jest twoim najważniejszym towarzyszem w sesji Bikram Yoga.
Właściwe wyposażenie: Ze względu na ciepło i wilgotność w pomieszczeniach, w których uprawia się jogę Bikram, wytwarzasz dużo potu. Pot może potencjalnie powodować wiele komplikacji związanych z utrzymaniem formy, jeśli nie masz powierzchni do działania. Można stosować zwykłe maty do jogi, ale należy je łączyć z ręcznikami do jogi, takimi jak nasz ręcznik z mikrofibry na zdjęciu po lewej stronie lub duet z matowymi ręcznikami, taki jak mata ręcznikowa TPE Hot Toga, aby zapobiec poślizgowi. Ręczniki do dostępne są również mniejsze wersje ręczników do jogi, które pochłaniają pot podczas pracy od jednej asany do drugiej.